نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

اعطای نشان فردوسی به نویسنده و شاعر مطرح افغانستان

به گزارش آی فیلم2، در مراسمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نشان فردوسی در چهار بخش «حماسه‌سرایی»، «حماسه‌سازی»، «فردوسی‌پژوهی» و «ترویج زبان فارسی» در عرصه بین‌المللی به پنج نفر اعطا شد و «محمدکاظم کاظمی» به دلیل ترویج زبان فارسی در عرصه بین‌الملل موفق به دریافت این نشان شد.

در آئین بزرگداشت حکیم «ابوالقاسم فردوسی» و پاسداشت زبان فارسی که شامگاه روز، 24 ثور(اردیبهشت)، با حضور «محمدعلی زلفی گل»، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری ایران و جمعی از مقامات استان خراسان رضوی و اساتید و دانشجویان در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد از «محمدکاظم کاظمی» شاعر مطرح افغانستان، بابت ترویج زبان فارسی در عرصه بین‌المللی تجلیل و نشان فردوسی به وی اعطاشد.

نشان‌های فردوسی به «حسن ذوالفقاری» بابت فردوسی‌پژوهی، «افشین علا» بابت حماسه‌سرایی، «رضا عالی‌زاده»، مشاور فرمانده قرارگاه پایگاه عملیاتی مبارزه با کرونا و« اصغر عبدلی»، فناور و سازنده واکسن کووایران برکت، بابت حماسه‌سازی و همچنین «محمدکاظم کاظمی»، شاعر مطرح افغانستان، بابت ترویج زبان فارسی در حوزه بین‌المللی اعطا شد.

فردوسی

گفتنی است 25ثور (اردیبهشت) روز بزرگداشت حکیم «ابوالقاسم فردوسی»، بزرگ‌ترین حماسه‌سرا و سراینده «شاهنامه» در ایران نامگذاری شده است.

م ا 

این مطلب را به اشتراک بگذارید